fredag 19 augusti 2011

Vintern är räddad!

Även om det känns väääääldigt avlägset vet jag ju att den kommer, den här som jag efter dessa två, tycker hemska vintern. Så när jag såg dessa nedsatta till ca 700:- istället för nästan 1 700:- slog jag till. Tycker kanske de är lite stela att gå i, hade önskat att skaftet var lite kortare.

Jag går ju en del på vintern eftersom jag inte kan cykla då. Men jag slängde mina efter förra vintern, bara för att jag skulle bli tvungen att köpa nya. annars fanns risken att jag skulle trava runt i de gamla som var helt slut.

Sen tänker jag som så att om jag nu har: Varma stövlar, termobyxor, varm jacka, mössa, vantar och halsduk.
Då kanske det inte blir en lika kall intensiv vinter den här gången, och då kommer jag med glädje se de här stövlarna stå oanvända i garderoben.

Håller på att fundera på hur jag ska få in så mycket skoskåp som möjligt i min lilla hall, utan att ockupera den helt. Jag ÄLSKAR ju skor och har väl kanske eventuellt lite för många. Men jag tänkte att om man ställer skåpen på varandra kan man ju sätta de där mer sällan använda skorna, som festskor, högst upp. Då kan jag klättra lite när jag vill ha dom, och vardagsskorna längre ner, lättillgängliga. Ja, ja jag ska mäta lite till.

Idag är jag ledig, och imorgon också. Det känns oerhört lyxigt och skönt. Har inte haft två dagar ledigt i rad på fler veckor.

3 kommentarer:

  1. Stövlarna är jätte fina!!! Vilket fynd!
    Hoppas ändå på en ganska snäll vinter i år när jag ska vara hemma och dra barnvagn! :)

    Hoppas du hittar något bra för dina skor!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. SNYGGA!!!!! Vad roligt att de var så nedsatt :o)

    Jag hoppas också att mina kraftfulla vinterskor blir ståendes denna vinter. De mår nog lika bra i garderoben som ute :o)

    Du får ta och mäta och ha dig på din hall. Kommer inte ihåg måtten på det där skoskåpet på Mio som var så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att stövlarna var superfina, ibland kan jag sakna att inte få köpa fina skor och stövlar men å andra sidan inte förstås. Det ska bli sååå spännande att se vilket typ av vinter ni får denna gång. Blir det en tredje sträng en så tror jag det kommit för att stanna, tyvärr. KRAM

    SvaraRadera